Flux 3 - Mobilitate job-shadowing in Metz, Franța și diseminare

 sigla erasmus                                                                                                                                                   Flag of France (1794–1815, 1830–1974).svg (1)

Școala Gimnazială „Ion Creangă”, Iași

Acreditare E+, proiect ID: 2023-1-RO01-KA121-SCH-000123032
Mobilitate Erasmus job-shadowing: 2 profesori

Obiective E+: INCLUZIUNE

Școala gazdă: Colegiul Jules Lagneau, Metz, Franța

Perioada: 19.02.2024 - 22.02.2024

 

? Cuvânt cheie:

     - CUNOAȘTERE

     - INTERCUNOAȘTERE

     - CONECTARE

     - ECHIPĂ

     - CETĂȚENIE EUROPEANĂ

                       

         

             Echipa de profesori formată din prof. consilier școlar Corina Bȃrlădeanu şi prof. Octavian Gȃdici a diseminat luni, 18 martie 2024, în cadrul consiliului profesoral al Școlii Gimnaziale ION CREANGĂ, Iași, prima mobilitate de tip job-shadowing din cadrul Acreditării Erasmus+ a școlii , desfășurată în perioada 19-22 februarie 2024, în Metz (Franța). Activitatea de job-shadowing a avut ca temă integrarea elevilor cu cerinţe educaţionale speciale şi a elevilor ce provin din medii sociale defavorizate, aflați în situații de risc în ceea ce privește procesul de integrare școlară.

           Școala gazdă a fost Colegiul "Jules Lagneau" din Metz, instituţie cu o vastă experienţă Erasmus+.

           Prima zi a fost despre cunoaşterea colegiului si participarea la activităţi ale elevilor din cadrul ULIS (unite localisee pour l’inclusion scolaire ): o activitate la ora de gramatică şi una în cadrul orei de teatru pentru elevii cu deficienţe locomotorii şi asociate şi altă oră pentru elevii cu CES. În cadrul activităților de job-shadowing s-au urmărit tehnicile şi metodele de lucru utilizate la elevii aflaţi în programul de integrare/incluziune bazate pe joc, pe lucrul în echipă, toate respectȃnd personalizarea şi individualizarea planului de intervenţie pentru fiecare elev.

           O cheie care poate asigura incluziunea elevilor, regăsită în cadrul activităților colegiului, a constituit-o comunicarea structurată, repetată și realizată perseverent într-un mediu ce nu pune presiune pe elev. Un alt element cheie al incluziunii a fost foarte bine evidențiat în atelierul de ULIS unde s-a observat imediat cum suportul logistic este esențial în lucrul adaptat cu elevii ce prezintă deficiențe vizuale.

            În cadrul observării orelor de curs din programa școlară obligatorie s-au evidențiat, în mod special, atitudinile colegiale pozitive din partea elevilor și ale profesorului. Observând cum coordonarea profesorului este susținută și de către elevi prin atitudini pozitive față de colegii ce întâmpină dificultăți în procesul educativ, s-a constatat că doar printr-o echipă autentică, ce are un scop comun, incluziunea copiilor este reală. Aceeași atitudine de lucru în echipă a fost reîntâlnită și în cadrul activităților outdoor, în care echipe mixte au plecat la vânătoare de QR - uri pentru a descoperi valorile culturale locale.

            Ultima zi a mobilității de job-shadowing s-a desfăsurat sub forma unei excursii în încântătorul Strasbourg, la Parlamentul European, sub coordonarea  Angelinei, ghidul turului prin Parlamentul European. În cursul vizitei la Parlament s-a putut vizualiza, într-o sală de conferințe, un material video tematic, s-au accesat panourile interactive, aflând astfel care sunt direcțiile UE în privința incluziunii: principiul non-discriminării, principiul egalității de șanse, principiul solidarității sociale, principiul accesibilității și principiul participării active.

           Vizitarea   Catedralei Notre Dame din Strasbourg și a centrului orașului a creat ocazia ca, în echipe mixte, să răspundă la provocările date sub formă de QR de prof. Lucia Jalba, coordonatorul programului Erasmus+ din școala gazdă.

A consemnat, dir. adj. Grațiela Prodan

Coordonator Acreditare Erasmus+