Mobilitati
In perioada 12-18 mai 2019, 5 elevi si 2 profesori ai Scolii Gimnaziale Ion Creanga din Iasi au participat la a doua mobilitate a proiectului Erasmus+ de tip KA2 , Steps towards future, ID 2018-1-PL01-KA229-050517_1, desfasurata la Gimnaziul nr. 5 din Volos, Grecia. Alaturi de elevii polonezi, greci si portughezi, elevii ieseni au avut oportunitatea de a explora noi orizonturi culturale si de se face partasi educatiei formale, dar si nonformale, oferite de Erasmus..
Activitatile desfasurate au fost diverse si dense, urmarind, pe langa dezvoltarea in context european a competentelor lingvistice si interpersonale ale elevilor, și stimularea interesului pentru stiinta a acestora, intrucat obiectivele proiectului vizeaza dezvoltarea abilitatilor lor stiintifice si tehnologice pentru o buna orientare in cariera. In acest sens, elevii din cele patru tari partenere- Grecia, Polonia, Portugalia si Romania-, membri ai clubului Discoverers al proiectului,au realizat impreuna experimente stiintifice si au prezentat sub forma unor filme educationale experimentele si activitatile facute in acest prim an de proiect. Toate aceste produse ale proiectului vor fi postate pe website-ul fiecarei scoli partenere si vor intra, astfel, in circuitul resurselor educationale dechise, la nivel european.
Apoi, elevii au avut ocazia sa viziteze licee din Volos- Liceul Vocational tehnic si pedagogic- sau centre culturale grecesti. In zilele ce au urmat, au descoperit frumusetea obiectivelor UNESCO din Grecia, realizand o incursiune culturala si spirituala in civilizatia greaca.
Nu au lipsit nici activitatile multilingvistice care s-au concretizat sub forma unor lectii de invatare a limbii grecesti, elevii interactionand pe tot parcursul mobilitatii cu familiile elevilor greci.
Prin urmare, aceasta activitate de proiect a oferit posibilitatea scolilor partenere de a comunica si de a impartasi, indiferent de forma acestora, rezultatele si produsele realizate pana in acest moment, justificand valoarea adaugata a proiectului.
prof.coord. Gratiela-Veronica Prodan
ANUNȚ PROIECT ERASMUS
STEPS TOWARDS FUTURE
Parteneriat strategic Erasmus KA2
Proiect nr. 2018-1-PL01-KA229-050517_1
În perioada 14.01.2019 – 18.01.2019 se fac înscrieri în vederea selectării celor 5 elevi care vor participa în mobilitatea din Volos, Grecia, în perioada 12-18 mai 2019.
Documentele necesare se găsesc în fișierul numit Algoritm de selecție, postat pe site-ul școlii. După ce vor fi completate, vor fi depuse la Secretariatul școlii, cu număr de înregistrare până vineri, 22 ianuarie, ora 12.
Interviul va avea loc vineri, 18 ianuarie, incepând cu ora 14.
Rezultatele selecției vor fi afișate marti, 22 ianuarie 2019, ora 10.
Contestațiile vor putea fi depuse la secretariat marti, 22 ianuarie 2019, in intervalul orar 10-12.
Rezultatele finale vor fi afisate marti, 22 ianuarie, ora 15.
Data Coordonator proiect,
9.01. 2019 prof. Grațiela Prodan
Declaratii parinti mobilitate elevi 1
STEPS TOWARDS FUTURE |
2018-2020
Activitate de diseminare a primei mobilități de proiect Erasmus+, „Steps towards future”
la Școala „Ion Creangă”, Iași
Luni, 12 noiembrie 2018, a avut loc, in cadrul Consiliului profesoral, activitatea de diseminare a primei mobilități de proiect Erasmus+, „Steps towards future”, 2018-2020, ID 2018-1-PL01-KA229-050517_1.
Coordonatorul proiectului a evidențiat caracterul formativ al primei mobilități, prin participarea a câte 5 profesori din fiecare școală parteneră în proiect- Polonia, România, Portugalia și Grecia – la sesiuni de formare CLIL, susținute de Școala Gimnazială nr 4. din Torun, Polonia.
În cadrul acestei mobilități, accentul a fost pus pe crearea unor contexte favorabile utilizării CLIL în activitățile educaționale formale și informale, precum: lecții interdisciplinare cu predare în limba engleză, sesiuni de cunoaștere interculturală, workshop-uri adresate profesorilor participanți.
De asemenea, s-a evidențiat plus valoarea adusă de proiectul Erasmus+ în dezvoltarea instituțională a școlii, precum:
- colaborarea a patru sisteme diferite de educație: polonez, român, grec și portughez;
- colaborarea dintre diferitele forme de educație - formală și informală – în vederea creării unei strategii pentru asigurarea dezvoltării personale a elevilor și a integrării firești a acestora într-o societate europeană tehnologizată, multiculturală și stimulativă,
- dezvoltarea unei strategii comune de elaborare și de aplicare a unor activități centrate pe conceptele de interdisciplinaritate și multidisciplinaritate, elaborate în comun de profesori specializati pe discipline diferite,
- utilizarea unor metode inovative precum CLIL, învățarea asistată de calculator
- valorificarea patrimoniului cultural local de către fiecare școală parteneră,
- produsele proiectului vor viza atât dezvoltarea competențelor metodologice ale profesorilor (volum de scenarii didactice în limba engleză, axate pe lecții interdisciplinare), cât și dezvoltarea abilităților/competențelor transdisciplinare ale elevilor (filme educaționale).
Echipa de proiect
{phocagallery view=category|categoryid=97|limitstart=0|limitcount=0}
Activitate transnațională de formare a profesorilor
în Torun, Polonia
Profesori ai Școlii Gimnaziale “Ion Creangă” Iași au participat, în perioada 20-26 octombrie 2018, la activități de formare CLIL în Torun, Polonia, alături de profesori din Portugalia, Grecia și Polonia.
Activitățile s-au desfășurat în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+, “Steps towards future”, 2018-1-PL01-KA229-050517_1, proiect cofinanțat din fondurile Uniunii Europene și care se va derula pe parcursul a doi ani (2018-2020).
În contextul unui învățământ european centrat pe dezvoltarea competențelor elevilor, profesorul se simte responsabil în a forma premise educaționale internationale pentru o firească integrare a elevilor în societatea multiculturală și interdisciplinară de mâine.
Astfel, Gimnaziul nr. 4 din Torun, școala-gazdă ofertantă a sesiunilor de formare, a creat contexte favorabile unei abordări educaționale CLIL a conținuturilor curriculare, la activități participând profesori de matematică, biologie, chimie, ale disciplinelor umaniste, dar și consilieri școlari din cele patru țări partenere în proiect.
În acest sens, s-a asistat la lecții axate pe metoda CLIL, și s-au creat sesiuni de lucru în care 20 de cadre didactice și-au însușit metode de învățare integrată a conținuturilor, și-au îmbunătățit competențele lingvistice sau au propus soluții de cooperare între diferite compartimente educaționale: cercetare, inovație și educație.
În perioada imediat următoare, formabilii vor crea contexte potrivite utilizării CLIL la clasă și în activitățile extracurriculare, precum cluburile de știință, cercurile de teatru sau expoziții de tip discoverer.
prof. Grațiela Prodan, responsabil proiect
{phocagallery view=category|categoryid=95|limitstart=0|limitcount=0}